سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

محققان دریافته اند که یک پروتئین موجود در بافت های طبیعی بدن می تواند از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند.

یک تومور یا غده سرطانی تنها در صورتی رشد می کند که منابع تامین خون مورد نیاز آن نیز رشد کند تا مواد اساسی لازم به تومور برسد.

پروتئینی که توسط پژوهشگران دانشگاه بریستول در بریتانیا کشف شده است، ظاهرا رشد رگ های خونی را وقتی که حجم آنها از اندازه مشخصی تجاوز کند مسدود می کند.

محققان امیدوارند مطالعه آنها، که نتایج آن در نشریه "تحقیقات سرطان" چاپ شده است، به معالجات تازه برای سرطان منجر شود.

این پروتئین یکی از اعضای گروهی موسوم به "وی ای جی اف" (vascular endolthelial growth factor) است.

اکثر انواع این نوع پروتئین به رشد رگ های خونی، از جمله رگ هایی که با رشد تومور شکل می گیرد، کمک می کنند.

با این حال تیم پژوهشگران دانشگاه بریستول نوعی از این پروتئین به نام "وی ای جی اف 165 بی" را شناسایی کرده است که ظاهرا تاثیری معکوس دارد و جلوی رشد رگ های تازه خونی را که برای رشد تومورها و بزرگتر شدن آنها از یک حد معین لازم است، می گیرد.

پژوهشگران همچنین متوجه شدند که این پروتئین عموما در بسیاری از اجزای بدن یافت می شود.

آنها امیدوارند در نهایت با استفاده از این پروتئین و محروم کردن تومورها از مواد غذایی لازم، از رشد آنها جلوگیری کنند.

تیم محققان دانشگاه بریستول معتقد است که این واقعیت که این پروتئین به طور طبیعی در بدن تولید می شود می تواند آن را در مقایسه با داروهای ضدسرطان به شیوه موثرتری برای معالجه سرطان بدل کند.

بسیاری از آخرین شیوه های درمانی بر محروم کردن تومور از مواد غذایی لازم استوار است. این کار با حمله به راه های تامین خون تومور و نه سلول های سرطانی انجام می شود




تاریخ : پنج شنبه 90/11/27 | 8:24 صبح | نویسنده : محمد علی مباشری | نظر
گیاهان شکارچی  
     
 

همیشه تصورات عجیبی از گیاهان گوشتخوار در ذهن انسان ها وجود دارد . گیاهان افسانه ای و عجیب موضوع تعداد زیادی از کتاب ها وفیلم ها و داستان ها گیاهان گوشتخوار به شکل اغراق آمیزی با اندازه های خیلی بزرگ یا توانایی های خارق العاده نمایش داده شده اند که البته این فیلم ها طرفداران بسیار زیادی هم دارند . در سال 1878 دکتر کارل لیچه، جهانگرد و باستان شناس معروف گزارش داد که دختری توسط یک درخت در جنگل های مادگاسکار بلعیده شده است . بعد از تحقیقات فراوان مشخص شد که این دختر ساکن یکی از قبایل ساکن در اطراف جنگل بوده ، چند روزی است که ناپدید شده و خبری از او نیست . البته از درخت آدمخواری که دکتر و مردم محلی از آن حرف می زدند ، هم خبری نبود . در واقع درختی با آن خصوصیات در جنگل های ماداگاسکار پیدا نشد و از آن روز به بعد تحقیقات در مورد حقیقت داشتن گیاهان آدمخوار ادامه دارد و بسیاری معتقدند که پیدا نکردن این نوع گیاه دلیلی بر وجود نداشتن آن نیست .

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 90/11/27 | 8:15 صبح | نویسنده : محمد علی مباشری | نظر
     
 

این مقاله ضمن پرداختن به اطلاعاتی گیاه شناختی ازگرده گل ها،به ساختار و ترکیبات و بعضی مصارف درمانی و آرایشی آنهامی پردازد؛البته پدیده های فراگیر آرایشی و درمانی در جامعه،انگیزه گزینش بعضی مصارف گرده بوده است.

گرده چیست و چگونه به دست می آید؟
 

گرده گل(Pollen)یک سلول نرینه از گیاه است که توان بارورسازی مادینه را داراست و نیز اطلاعات ژنتیکی همان گیاه را در بردارد.این دانه ها به وسیله زنبور عسل کارگر به سلول گیاه ماده می رسد و آن را بارور می کند.گذشته از زنبور،گرده گل از طریق حشراتی چون مورچه،سوسک،پروانه،پشه،مگس و حتی برخی ازپرندگان برروی کلاله مادینه می نشیند؛باد نیز می تواند گرده رابر روی کلاله بنشاندو مادینه را بارور کند.به گل هایی که به وسیله حشرات

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 90/11/27 | 8:0 صبح | نویسنده : محمد علی مباشری | نظر

 پرنده ها موقع چرت زدن باید کاملاً مراقب باشند، چرا که خطر در کمین آنهاست. «ماداگاسکار» سرزمینی است که پر است از حیوانات و جانوران عجیب و غریب. یکی از آنها گونه ای شب پره است که دارای اندام مکشی ترسناکی است. او ازاین اندام به عنوان ابزاری برای کشیدن اشک پرندگان استفاده می کند. محققان جانور شناسی به آنها «دزدان اشک» لقب داده اند. این ربایندگان اشک که تعداد آنها در آفریقا هم کم نیست باعث کشته شدن حیوانات می شوند. آنها در میان شکارهای خود، بیشتر به پرندگان حمله می کنند. این شب پره های قاتل، درشب طعمه خود را شکار می کنند. آنها برای این منظورابزار نیشدار خود را برای کندن چشم های پرندگان به کار می برند.

راز بقا، سر سفره غذا




تاریخ : پنج شنبه 90/11/27 | 7:54 صبح | نویسنده : محمد علی مباشری | نظر



.: :.